Często zadawane pytania o praniu tapicerki meblowej w Krakowie
Jak długo trwa pranie tapicerki meblowej?
Każde zlecenie wymaga przygotowania zarówno samego mebla jak i powierzchni wokół. Od Państwa zależy ile czasu musimy temu poświęcić. Sam proces prania jednej kanapy będzie trwał 30 – 60 minut, materaca z jednej strony 20 – 30 minut, z obu stron do godziny. Następnie wykonujemy czynności sprzątania po wykonanej usłudze.
Czy wszystkie rodzaje tapicerki nadają się do prania metodą ekstrakcyjną?
Większość tapicerek nadaje się do prania metodą ekstrakcyjną. Są tapicerki, których nie wolno prać w skład których wchodzi wiskoza. Niektóre rodzaje mebli mają przyklejone elementy albo są pikowane guzikami. Takie meble nie pierze się na mokro, ponieważ tapicerka może zostać uszkodzona.
Wiskoza to sztuczne włókno pochodzenia roślinnego, wytwarzane z celulozy drzewnej poprzez proces chemiczny. Jest ceniona za swoją miękkość, lekkość i wysoką oddychalność, dzięki czemu jest przewiewna i chłodna w dotyku, podobnie do lnu czy jedwabiu. Choć pochodzi z naturalnych surowców, złożony proces produkcyjny sprawia, że zaliczana jest do materiałów sztucznych.
Jaka jest gwarancja że wszystkie zabrudzenia zejdą z tapicerki?
Skuteczność metody prania ekstrakcyjnego tapicerki jest potwierdzona i sprawdzona. Dzięki niej większość zabrudzeń usuwamy. Niestety, są plamy (oleje i smary) które wchodzą do struktury nitek i uszkadzają tapicerkę. Takich plam nie jesteśmy w stanie usunąć. Dlatego nigdy nie gwarantujemy, że każda plama zostanie usunięta. Podczas oceny zabrudzenia staramy się rozpoznać takie plamy i poinformować klienta, że taka plama może nie zejść.
Czy jesteście w stanie usunąć nieprzyjemny zapach?
Dużą rolę odgrywa tu czas w jakim zostaje wykonana usługa oraz sposób zabezpieczenie miejsca przed przybyciem naszego pracownika. W większości przypadku w procesie prania i czyszczenia nieprzyjemne zapach zostają zneutralizowane, gdy uda się dotrzeć do źródła zapachu.
Niestety, nie dajemy na to każdorazowo gwarancji, tak samo jak w sytuacji z plamami. Źródło zapachu może się znajdować głęboko w gąbce, dokąd metoda prania ekstrakcyjnego nie dociera. Maksymalna głębokość na którą jesteśmy w stanie przeprać kanapę lub materac wynosi około 1 cm. W większości przypadków to wystarczy aby przez czystą warstwę nieprzyjemny zapach ze środka gąbki wychodził, ale są przypadki, kiedy nieprzyjemny zapach zostaje. Dlatego nie dajemy gwarancji na usunięcie zapachów. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że jesteśmy w stanie usunąć nieprzyjemne zapachy w 90% przypadków. Ważnym elementem jest również zastosowanie profesjonalnych neutralizatorów zapachów a my takie stosujemy.
Po wyschnięciu pojawiły się zacieki których nie było, co muszę zrobić?
Suszenie materiałów to proces złożony na który składają się również czynniki zewnętrzne otoczenia takie jak: wilgotność powietrza w pomieszczeniu oraz temperatura i cyrkulacja powietrza. Jest kilka powodów powodujących powstanie zacieków. Tapicerka została niedostatecznie przepłukana albo nie wszystkie zabrudzenia zostały usunięte. Nagromadzona wilgoć nie została dostatecznie odessana, przepływ powietrza przesuną wilgoć w stronę wierzchnią materiału.
Jeśli po wypraniu pojawiły się zacieki których przed praniem nie było, to trzeba zgłosić reklamację telefonicznie pod nr 575 710 712. Nasz pracownik przyjedzie w najbliższym możliwym terminie do prania poprawkowego tapicerki.
Nie jestem zadowolony z rezultatów prania. Wizualnie nic się nie zmieniło. Czy mogę ubiegać o zwrot opłaty?
Gwarantujemy, że po naszym praniu pod względem higieny tapicerka lub materac są czyste, ponieważ usunęliśmy brud, roztocza i zarazki. Niektóre plamy nie jesteśmy w stanie usunąć. Jeśli pomimo tego klient jest niezadowolony z rezultatów prania, to oczywiście możemy zwrócić nawet 80% opłaty. Zawsze jednak najpierw proponujemy pranie poprawkowe. Jeśli klient nie zgodzi się na pranie poprawkowe, to zwracamy do 80% opłaty.
Jak długo będzie schła tapicerka po praniu?
Biorąc pod uwagę złożoność procesu schnięcia na który mają wpływ czynniki zewnętrze (temperatura, wilgotność, cyrkulacja powietrza) trudno jest jednoznacznie określić czas jego trwania. Należy jednak przyjąć iż tapicerka będzie schła przez około 10 – 15 godzin. Skracamy ten proces używając profesjonalnego wentylatora DrePod. Mechaniczne dosuszanie tapicerki (np. suszarką do włosów) może prowadzić do powstawania zacieków. Wykonując tego typu czynność na własną rękę klient traci gwarancję i nie może zgłaszać problemu zacieku jako reklamacji wykonanej przez nas wcześniej usługi.
Czy podczas prania tapicerka może zostać uszkodzona?
Chemia, którą wykorzystujemy, jest bardzo łagodna dla samej tapicerki, nie zmienia jej kolorów. Gwarantem jest producent, firma KARCHER. Podczas procesu ekstrakcji maszyną ekstrakcyjną KARCHER jest prawie niemożliwie uszkodzić tapicerkę o ile nie jest ona przymocowana do materiałów mogących nawilgnąć i wchłonąć wilgoć. Niestety zdarza się iż producenci chcąc obniżyć wagę produktu lub wzmocnić niektóre elementy i naprężyć materiał obiciowy stosują surowce ulegające rozwarstwieniu lub odkształceniu w kontakcie z wilgocią (prasowana tektura). Nie możemy odpowiadać za tego typu problemy powstałe po wykonaniu usługi.
Czy podłoga będzie zachlapana podczas prania?
Przed przystąpieniem do prac zabezpieczamy powierzchnię wokół przedmiotu a po skończonym zleceniu czyścimy i usuwamy ewentualną wilgoć.
Czy pierzecie dywany?
Możemy wykonać usługę czyszczenia dywanów, ale tylko niektóre rodzaje czyli syntetyczne dywany z krótkim runem. Wszystkie inne rodzaje dywanów lepiej oddać do specjalistycznej pralni dywanów.
Jak przygotować mieszkanie do prania tapicerki albo wykładziny?
Wykonanie usługi wymaga usunięcia rzeczy, przedmiotów które uniemożliwiają dostęp do mebli lub mogą ulec uszkodzeniu (wazony, ozdoby stojące, lampki). Z naszej strony zabezpieczamy powierzchnię podłogi oraz inne elementy. Często konieczne jest odsunięcie mebli od ściany lub innych mebli, tak aby umożliwić w miarę swobodny dostęp do nich. Oczywiście pomagamy w tych pracach przed przystąpieniem do realizacji zlecenia.
